Herckenrath Fietsplaza is al vele decennia een begrip in het land van Maas en Waal. Vanaf 2016 zijn we dé e-bikestore bij uitstek. We bieden tenminste 1.500 m2 fietsplezier onder één dak. Met een breed scala aan fietsmerken en modellen kunnen wij u voorzien van jarenlang fietsplezier. Uiteraard hebben wij voor u ook nog diverse merken en modellen sportieve – en lifestylefietsen. Op onze unieke ovale testbaan kunt u uw toekomstige vervoermiddel prima testen. Tijdens uw testrit kijkt u uit over de prachtige landschappen van Maas en Waal.
-
Doelstellingen
Het nieuwe logo meer in deze tijd inpassen. De verkoop van E-bikes moest duidelijk worden in het logo en de sterrenkwalificatie van de winkel terug laten komen.
-
Aanpak
Om het logo ontwerp de juiste herkenning te laten krijgen zijn we begonnen met verschillende concepten te ontwikkelen, waarin bovenstaande elementen terugkwamen. Daarna hebben we een zeer herkenbaar beeldmerk ontworpen die je dus ook los kunt gebruiken in reclame-uitingen.
Dit hebben we samengevoegd in een moderner, fris logo met herkenbare elementen erin verwerkt.
-
Rollup banner
Voor de vormgeving van de rollup banner waren een aantal zaken belangrijk. Dat Herckenrath zich vooral richt op de verkoop van E-bikes en de conventionele fietsen er nog bij heeft. Daarnaast moest naar voren komen dat ze een eigen testbaan hebben en 2 eigen private labels.
Door deze zaken eruit te laten springen is het gelijk duidelijk waar Herckenrath sterk in is. Met een ‘call-to-action’ (proefrit maken) maak je mensen weer enthousiast en zet je ze dus eerder aan tot actie ;-).